✫ Casting creme gloss ✫






Jag har bestämt mig för och köra med L'Oréal Casting creme gloss är en intensivtoning som ska räcka i 6-8 veckor. Den är fri från ammoniak och är gjord för att vara enkel att använda hemma. Kartongen innehåller två komponenter som ska blandas, den ena flaskan hakas fast i den andra, man sätter på locket och skakar färgen, sen är det bara att börja applicera med det smala munstycket. Färgen är halvtjock och inte särskilt rinnig, med en handduk över axlarna så klarar i alla fall jag av att applicera det utan att kladda ned överallt.
De varnar för att man bör testa färgen så man inte får en allergisk reaktion, och det rekommenderar jag verkligen. Det som behöver testas är endast tuben med färg (man kan inte spara färdigblandad färg) och det står tydligt i bruksanvisningen hur man ska göra.









Sen hitta jag den här på nätet . Det är en tjej i usa Lois Queen, 13 som har färgat håret med L'Oreal Casting Crème Gloss i chocklad brun hon fick en allergisk reaktion så hela hennes ansikte blev uppsvält.. hon var tvungen att åka fort till sjukhuset där hon fick sin hjälp, efter 10 dagar var hennes ansikte fortfarande svullet och hon svärde på att aldrig färga håret igen. Stackars tjejen ... man vet aldrig när sånt händer en de är så läskigt med hårfärger de finns så starka medel i , man vet ju aldrig ifall håret börjar lossna och gå av eller att hårsäckarna dör så de inte växer ut något nytt hår.. de är därför jag har slutat med blekning. Jag tappa skit mycket hår och blev alltmer tunnhårig efter att jag börja bleka mitt hår.
förr hade jag tjock och långt hår. Men nu börjar det komma tillbaka igen jag tonar bara håret var fjärde elr femte vecka så nu börjar de bli tjockare.
Man måste vara rädd om sitt hår. De ligger ju på skallen , speciellt nått tjejer måste tänka på , att vara flintis är inte snyggt .
Men vi får hoppas att det går bra för mig ikväll när jag ska häva i en toning.
Önska mig lycka till!

Puss på er ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0